Entries by Tom Klinge

Oikea palaute – Esimiehen tärkein työkalu

Oikea palaute – Esimiehen tärkein työkalu Oikea palaute on tärkeä jokaiselle, jolla on johdettavia. Jokainen voi siinä myös edelleen kehittyä. Päivän koulutuksessa saat hyödyllistä tietoa ja vahvistat taitojasi palautteen antamisessa käytännön tilanteissa. Tilaisuuden jälkeen tiedät – Miten oikea palaute kytkeytyy hyvää johtamiseen ja motivaatioon? – Mistä palautteessa on kysymys ja minkälainen toimii? – Mitä erilaisia […]

LEAN Time Management

LEAN Time Management – Vähemmällä enemmän aikaan (1pv) Lean-ajattelu on toimintafilosofia, jota soveltamalla keskitytään arvokkaimman työn tunnistamiseen ja tekemiseen. Samalla poistuu sählääminen ja turha työ. Olet ehkä kokeillut to-do-listoja, huolellista tehtävien aikataulutusta ja muita perinteisiä ajanhallinnan välineitä. Olet myös huomannut, että ne eivät toimi sirpaleisessa, tempoilevassa ja monien kuormittavien tehtävien työympäristössä! Potentiaalisia tuottavuusloukkuja ovat reaktiivisuus, infoähky, priorisoinnin puute, multitasking, toimintamallien puuttuminen […]

Uusi esimies – työkalupakki johtamistyöhön

Uusi esimies – Tietoa, taitoja ja varmuutta johtamistyöhön (19.-20.3.2019) Uusi esimies kohtaa tilanteita, joita hän ei aikaisemmassa työroolissa ole kohdannut. Johtaminen onkin aivan muuta työtä kuin aikaisemmat tehtävät. Itseluottamus on kovilla ja epäröinti oikeista toimintatavoista mietityttää. Valmennnusohjelmassa Uudelle Esimiehelle -saat vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin: – Mihin esimiestä tarvitaan ja minkälaista on hyvä johtaminen? – Mitä eri […]

Käytännön esitystaito – Vakuuta ja vaikuta

Käytännön esitystaito – Vakuuta ja vaikuta Moni asiantuntija ja esimies pitää työssään erilaisia esityksiä. Asiasisällön osaaminen hyvin auttaa, mutta ei takaa sitä, että esitys on kiinnostava ja viesti menee perille. Miten – Onnistut esityksesi rakentamisessa? – Herätät kuulijoidesi mielenkiinnon? – Lisäät vakuuttavuutta ja uskottavuutta viestintääsi? – Hyödynnät tehokkaasti eri keinoja vaihtelun aikaansaamiseksi? – Osallistat ja […]

LEAN Time Management

LEAN Time Management – Vähemmällä enemmän aikaan (1pv) Lean-ajattelu on toimintafilosofia, jota soveltamalla keskitytään arvokkaimman työn tunnistamiseen ja tekemiseen. Samalla poistuu sählääminen ja turha työ. Olet ehkä kokeillut to-do-listoja, huolellista tehtävien aikataulutusta ja muita perinteisiä ajanhallinnan välineitä. Olet myös huomannut, että ne eivät toimi sirpaleisessa, tempoilevassa ja monien kuormittavien tehtävien työympäristössä! Potentiaalisia tuottavuusloukkuja ovat reaktiivisuus, infoähky, priorisoinnin puute, multitasking, toimintamallien puuttuminen […]